Luisa Pascu | RED CARPET INTIMACY
Je li intimnost na crvenom tepihu moguća?
Odgovor na ovo pitanje pokušava dati slikarica Luisa Pascu u svojem novom ciklusu radova “Red Carpet Intimacy”, koji predstavlja samostalnom izložbom u galeriji Kolekcionart (Zvonimirova 7, Zagreb) - prostoru istoimene digitalne platforme pokrenute proljetos s ciljem promocije mladih hrvatskih vizualnih umjetnika. Otvorenje izložbe, koja se održava u sklopu Artupunkture, održat će se u srijedu, 18. listopada u 19 sati. Izložba ostaje otvorena do 28. Listopada, a moći će se pogledati radnim danom od 10-19, i subotom od 10 - 13.
Riječ je o radovima koji problematiziraju odnos privatne i javne sfere života u kojem se isprepliću blještavilo reflektora i pogledi javnosti s najintimnijim ljudskim potrebama i osjećajima. Luisa na lucidan način pronalazi u svojoj okolini i vlastitim iskustvima teme i događaje usko vezane uz poljupce i senzualnost koja se odvija između dvoje ljude u bliskome odnosu. Osim poljubaca, odnosno zagrljaja koji se javljaju kao lajtmotiv čitave ove serije, kao glavni protagonist priče pojavljuje se i crveni tepih - gotovo personificirani objekt koji u Luisinoj seriji postaje (ponekad) vladar scene i šef glamura - po kojemu ljudi padaju, gaze, plešu i prolijevaju…
Kako pojašnjava Bartol Fabijanić, “ono što ovu seriju radova razlikuje od uvriježenog i tradicionalnog načina poimanja (slikarske) teme poljupca jest odsustvo bilo kakve patetike, odnosno baš suprotno, pristup koji u sebi sadrži romantičnu komponentu, no ujedno ogoljava prirodu poljubaca do najskrivenijih detalja. Tako kadriranje pojedinih slika, za razliku od očekivanog poljupca, u krupnome kadru hvata dio leđa na kojima vidimo stisak partnera, ili pak donji dio tijela nevidljivih protagonista slike - iz kojih autorica iščitava iskreniju emociju od one koju oni pokušavaju odaslati izrazima svojih lica, kao rezultat nesvjesne i automatske reakcije tijela na čin poljupca.”
Zaključimo najavu izložbe riječima autorice: “Poljupci s crvenog tepiha govore o javnim dijelovima privatnog života, te o intimnim dijelovima javnog života. Kroz ove slike proučavam govor zaljubljenog i/ili ukočenog tijela, te tražim nehotični, iskreni trenutak ispod slojeva holivudskog blještavila.“
Luisa Pascu rođena je u Beču 2000. godine. Završila je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, te zatim upisala Akademiju likovnih umjetnosti - Slikarski odsjek. Trenutno pohađa apsolventsku godinu diplomskog studija. Izlagala je samostalno 2020. u Galeriji Lauba u sklopu projekta “Šalji dalje” (Trenutno (ne)zadovoljstvo), u Galeriji Siva 2021. ((Ra)stvaranje), te u Galeriji Događanja Centra kulture na Peščenici 2022. godine (Terapija usporedbom). Izlagala je na više skupnih izložbi: u galeriji CEKAO u sklopu izložbe Škola hodanja (2021.), Gradskoj knjižnici Ante Kovačića Zaprešić (Unutarnji prostori, 2021.), knjižnici Savski Gaj (Spavanje, 2022.) i u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog (2021.). Djelovala je u skupu javnih intervencija unutar projekta Grad na drugi pogled, Trešnjevka (2021.). te ilustrirala slikovnicu Mitja i potres (2021., tekst: Ivanka Blažević-Kiš).